fredag 6 januari 2012

Klicker tjat!

 
 

Haha idag verkligen TJATADE Lucky på mig att han ville klickerträna! Och var överlag bara övernyfiken, drog igen boxdörren hela tiden och plockade och drog i saker vilket han aldrig brukar göra annars. Jag mockade i boxen när han var med där inne och då började han bita och dra i grepen när jag lät honom lukta på den haha. Vilket han aldrig gjort förut heller.

Jag hade ju äntligen fått hem mitt lilla diamantbryne och hade äntligen kunnat vässa hovkniven och var super pepp på att sätta igång och testa den! Men Lucky hade andra planer haha. Han bara snodde runt mig i boxen och ''pussades'' & ''kramades'' och krafsade med hoven ''spansk skritt under träning''. Och blev bara mer och mer frustrerad över att jag inte gjorde som han ville hehe.
Och när jag väl fick tag på en hov och försökte pilla med den ja då kramar han om rumpan på mig och plockar i tröjan vilket han aldrig gjort förut :P och det var inget godis letande utan bara rent tjat och frågande från honom.

Så tillslut fick jag erkänna mig besegrad och det var bara att knata iväg till sadelkammaren för att hämta clickern, targeten och godis.

Och efter att vi klicker tränat i kanske tio minuter var han nöjd och då kunde jag fortsätta utan problem att testa hovkniven! Och den fungerade bra mycket bättre nu så ett traktstöd fick jag ner innan både jag och Lucky tröttnade hehe. Han har STENHÅRDA hovar! Hehe och jag är ganska svag.

Men ja moralen i sagan är att ibland får man uppfylla hästens önskemål innan den går med på att uppfylla dina egna ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar