torsdag 5 januari 2012

Lucky på hal is.


Idag så gick gutten & jag på promenad. Dom hade sandat grusvägarna där det är blankis just nu så jag tänkte ta en test promenad för att se hur han skulle klara det, Och till en början gick det jätte bra han hade fäste och gled bara till nån enstaka gång med bakbenen som han tar i så väldigt med när han går. Men han knatade på piggt som vanligt och såg nöjd ut.

Men så kommer vi till en kort sträcka som gick upp till asfalten som var kanske 20-30 meter lång? Iaf så går även det bra till en början tills sanden börjar sina... Han börjar glida till mer och mer och börjar spänna sig. Och då var det kört han halkade framåt liksom på snedden längst med vägen utan ett uns till fäste. Jag försökte få honom att gå på ett mer snöigt spår men han vägrade.




Dock så höll han lugnet under hela incidenten och var totalt focuserad på mig och att jag skulle hjälpa honom. Och jag tog honom över vägen sakta men säkert och stannade ofta så han skulle få lugna sig. Men han var spänd och skakade och halkade runt konstant. Men höll ändå lugnet och följde med mig♥ Han kunde ju ha vägrat att gå framåt överhuvudtaget.

Iaf så tog vi oss upp på asfalten och jag övervägde att vända hemåt. Men han verkade okej inge skärrad och inte sträckt sig eller så så jag ville inte att promenaden skulle bli en dålig upplevelse för honom. Så vi fortsatte vår långpromenad fast på asfalten istället och han lugnade sig snabbt och var bara nöjd över att få vara ute och gå.

Hehe dock höll han sig tryckt mot mig även när han var lugn. Han brukar annars gå nån meter bredvid mig så han kan gå och titta och lukta på saker. Men nu gick han tätt bakom eller bredvid mig och snosade mig gång på gång i nacken. Hihi mammas pojke♥

Är så glad att han numera vågar lita på mig i sådana här situationer! Det hade han inte gjort för nån månad sen. Då hade han fått panik där på vägen och förmodligen gått omkull eller vägrat att gå.

Men jag tänker nog inte försöka mig på det där igen... Då får han hellre stå. Eller så får jag brodda hans boots. Men jag tror inte ens att broddar hade rått på den där vägen alltså.



Fick föresten hem mitt paket idag från CaisasShop! Så nu ska strålrötan i Luckys framhovar få se på fan! Och det lilla diamantbrynet var bara för gulligt hihi. Ska bli spännande att testa alla grejjorna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar