lördag 7 januari 2012

Lång promenad

 

Yes idag blev det en promenad igen. Men idag följde Matilda och Roi med också! :) Det blev en rejäl och rolig långpromenad på både asfalten inne i Lysvik, en sväng på gruvägarna och sen igenom skogen! Det var första gången vi gick genom skogen sen första försöket i somras då Lucky blev för rädd så vi fick abryta. Fick höra sen att det gått varg där -.-

 Hehe vi fick stanna en sväng och tanka hästarna också. Fan va dyrt det är alltså!

Iaf så blev det några halkiga incidenter på grusvägarna igen... Speciellt på ett ställe där vi skulle hoppa över ett dike och gå över en äng för att komma till elljusbanan som går genom skogen som vi tänkte gå på hem till stallet. Iaf så anledningen till att vi var tvugna att hoppa över diket var att det var sväll is över hela vägen som ledde till elljusbanan. Och jag hoppade över diket i tron att Lucky skulle hoppa med efter mig... Men istället klev han rätt ut på sväll isen.

Han blev självklart rädd och var nära att ramla. Men idag igen så höll han lugnet så pass att han lyssnade på mig och lät mig hjälpa honom bort från isen! Och han bara blev lite skakis men var annars inte så skärrad alls. Så sen var det bara att hoppa över diket och denna gången följde han med mig istället hehe.



Lucky och jag i skogen! Kan tala om att han blev jääävligt pigg och fan joggade genom skogen och drog med mig haha. Hade nog hellre suttit på hans rygg faktiskt då det var jäkligt svårt att hänga med. Svettig matte efter promenaden ja! Men jag var glad att se att han mest var nyfiken, pigg och glad och bara en snutta nervös för skogen. Då han blev så rädd i somras.

Kom ut en sväng på en bit gruskross :) Inga problem där! Skönt att ömheten är som bortblåst iaf.

Måste berätta också att Lucky gnäggade till mig idag för första gången! :') Blev så glad att jag började grina haha. Jag tycker det är det ultimata priset när en icke pratig häst gnäggar åt en. 

Tror han ropade tack då dom fick bli utsläppta i en ny hage efter turen :) För deras andra ville inte Roi gå in i imorse eller ut ur när vi skulle ut och gå... Den har ju blivit rejält lerig och nu har tjälen kommit och hagen är stenhårt och extremt ''vasst'' bucklig. Lucky har inte haft några större svårigheter att gå i den men tog kanske tio minuter att knuffa ut Roi. Så dom såg jävligt lyckliga ut i den nya släta och lite gräsiga hagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar