lördag 10 december 2011

Har idag suttit upp på Tiburetta för andra gången i mitt lilla liv!
En mycket klok dam som vet vad allt verkligen handlar om.

Började med att hänga lite på henne för att se hur hon skulle reagera men inget hände.
Hoppade upp i stallet och blev ledd ut då stall dörren är låg i tak så va tvungen att ligga ner måste nog ha sett väldigt roligt ut. Men ut kom vi och S körde Lucia och jag låg i rygg.
Travade 2 varv runt sjön och de gick super. Ska nu får rida henne i stället för att vi kör henne då hon blir piggare när vi kör än när man rider tydligen!
Men helskinnade kom vi runt och hem. Förutom lite småhopp med bakbenen mycket konstig känsla men roligt!

Trodde att man skulle få hjälp med att sitta av eller ja någon höll i henne men de fick man inte de va bara att sitta av och stilla stod hon och inte brydde sig alls. Som hon inte hade gjort något annat.

Så nu sitter man hemma med en förbannad träningsverk i benen känner jag.
De va ett tag sen man red så länge och så mycket på en gång har fått använda andra muskler känner jag som jag inte har gjort på länge. Men de kommer mera!

Denna donna och diva ska bli min ridhäst :)

Får se vad som händer imorgon. Lucia blev klippt idag också. Tyckte inte så mycket om de men tillslut gav hon med sig men värst var ryggen då hon inte är lika musklad än som Tiburetta är. Och att de va första gången så va hon jätte duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar