lördag 10 december 2011

Provridning.


Idag så kom min jobbarkompis Frida hit och provred Lucky. Hon vill ha en häst att rida ibland och eftersom jag jobbar dagtid och hon skift så skulle det vara jätte smidigt om hon kunde motionera Lucky några gånger i veckan och hjälpa mig att rida till honom och träna honom!

Och han fick bara tummen upp av henne. Han var villig att jobba men man får verkligen vara med hela tiden och jobba själv! Annars så smiter han undan. Hehe så hon kommer nog ha en rejäl träningvärk i benen i morgon. Men hon tyckte att han hade stor potential att bli riktigt bra vilket värmde hjärtat på mig :) 

Jag tränade lite klickträning efter ridturen med honom och sen fick dom vara inne. Lite för tidigt för mitt tycke. Men han fick iaf röra på sig innan så det kändes lite bättre. I morgon får jag se hur vädret är om jag ska ta en lugn ute ritt med honom eller en vanlig promenad om det är lika hårt & halt som det är nu.Så att han får slappna av lite efter att ha fått jobbat hårt under Frida ikväll hehe.

Men nu så ska jag sätta mig och fixa ihop en ny snygg header till bloggen! Så får se om jag hinner färdigt med den ikväll eller i morgon. 

Godkväll med er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar