tisdag 6 december 2011

Travaren och Josefin


Jag har ett varmblods sto som heter Andalucia kallas Lucia som är 3 år.
Äger henne inte utan hon är som min egen i princip eftersom
ägaren redan har ett 7 årigt varmblods sto Tiburetta som ni kommer att få läsa om
vid ett senare tillfälle då jag kommer att vara lite krånglig och byta häst eftersom jag inte har börjat ridit
henne än.

Jag har varit hästintresserad och ridit sedan jag var 5 år. 
Har haft några sköthästar, foderhästar under dessa år.
Men just nu håller jag på med trav rider även lektion 1 gång i veckan. 

Mitt synsätt på hästhantering är att hästen inte ska få ta kontrollen över en själv.
Jag har tänkt tanken med att börja faktiskt klicket träna och har fått en hel del ideér i huvudet utav just 
Ronjas andra blogg.

Ni kommer att få läsa om hur de går för mig och Lucia under träningen nu i vinter om vad vi gör
och varför vi gör just detta.

Hoppas att ni kommer att tycka att detta låter intressant och vill fortsätta och följa
våra framgångar och motgångar.

// Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar