onsdag 7 december 2011


Nu har jag precis varit och nattat Lucky för kvällen! Gjorde lite ont i hjärtat ikväll igen att se honom så hoppfull om vi ska ut och göra något. Då står han och hänger med huvudet ut genom boxöppningen med öronen framåt medans jag borstar och pysslar och han buffar på mig otåligt med mulen att jag ska skynda mig. Har han inte någon lust att göra något så ställer han sig och äter i hönätet medan jag pysslar.

Men nu har snön äntligen börjat falla i Lysvik men tyvärr så gör detta vägarna snorhala just nu. Så jag törs faktsikt inte ge mig ut på någon promenad i mörkret riktigt ännu. Och det har kommit för lite snö för att man ska kunna rida på ängarna runtom stallet. Vilket är riktigt synd då fullmånen skulle funka super just nu som belysning!

Men jaja vi får sikta in oss till helgen och hoppas på mera snö helt enkelt så man kanske kan få lite fina vinterbilder på hästarna! Planerar också att försöka verka Lucky till helgen, börjar bli dags för det nu igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar