måndag 12 december 2011

Ridning idag!

Idag gav jag mig upp på våran store vän, efter att stått i tre dagar kändes han lite små stel och löjlig. Rättade dock till det efter några volter och lite bråk som jag vann. Nej, men det är nämligen så att har han stått några dagar får han för sig helt plötsligt att han inte kan arbetstrava utan bara trav-trava eller liknande tölt. Så då kan man sitta där och trycka på rätt knappar flera gånger och han låtsas som ingenting. Men efter en stund slutade han när jag minska och ökade volten flera gånger (han tycker jag blir jobbig då och ger sig).

Sedan jobbade jag i traven, hade satt ut bommar som var upphöjd på varannan sida. Det var inga direkt problem, visst han spände sig men han stannade inte och saktade inte av när vi gick över idag. Dessutom ökade han heller inte, så det gick enligt min vilja lite.

Markus (min fästman) tog några bilder idag, blev inte direkt på när jag red över bommarna för han fick samtal hit och dit hela tiden nästan. Blev vart fall några bilder, men tänkte jag bjuder inte på alla eftersom de blir en del. Vill ni se fler får ni kommentera om mer.

Tänkte även säga att jag brukar inte galoppera direkt mycket, finns dagar som jag inte ens galopperar. Men det är mycket för att jag satsar just nu på att Dampen ska bygga upp lite mer styrka och balans, så satsat lite mer på traven. Dessutom att han lättare ska få upp i arbetstrav utan problem, vilket går hur bra som helst nu. Så nu börjar vi smått med lite mer trav, så idag lätt jag honom galoppera på lite för att det kändes helt underbar faktiskt. Han har blivit riktigt mysig nu, helt fantastisk att galoppera med.





Det var allt från mig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar