måndag 19 december 2011

Ridlektion


Oj nu höll jag nästan på att glömma bort att blogga! :) 


Igår så kom Frida ut hit och hade en liten ridlektion med mig och Lucky. Vi jobbade i skritt och vi övade på att få honom att böja kroppen ordentligt i volterna och på lite framdelsvändningar. Och självklart så är högervarven inga problem, men vänstervarven är han stel som ett kylskåp i haha. Men dock så är det nog jag som behöver mest träning! Hej mes muskler alltså... jag har ju varit skogsmulle ryttare nu dom senaste åren så all ''seriös'' rid kunskap är ju som bortblåst, hehe benen flaxar åt alla håll, armarna åker fram och jag lutar mig även framåt när jag koncentrerar mig på hästen. Så nä rida kan jag nog inte, men jag ska jobba på det!

Lucky var iaf duktig och försökte verkligen lyssna & förstå vad jag menade. Väldigt svårt att ge ledande tygeltag i hack, man får egentligen inte göra det. Men man få ta det man har helt enkelt. Han gjorde iaf sitt bästa och speciellt efter att han försökte komma undan en sväng, men efter den korta lilla ''fighten'' så gav han sig och lade ner sig lite extra i arbetet istället.

Han var dock väldigt spänd då ängen vi red på va väldigt blöt och det tycker han är rätt äckligt. Men stor förbättring då han i början skulle ha totalvägrat att ens försöka gå där. Så jag är så stolt över min killes små framsteg!

Så ja med lite övning så borde vi nog kunna komma någonstans iaf! Frida filmade lite under träningen och jag har gjort en liten film. Rätt tråkig men kul att ha då det var första gången som jag och Lucky red ''seriöst' Har dock problem med att ladda upp den. Men ska försöka igen lite senare!


Trött Ronja på en nöjd & duktig häst.


Lucky fick även testa Fridas Mont'e sadel en snabbis. Dock osäker på om jag kommer våga prova den nångång! Hehe min balans är inte precis som den har varit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar