måndag 12 december 2011

Hästar på hal is


Nu ska jag strax dra iväg bort till stallet och göra iordning för kvällen och mysa en lång stund hade jag tänkt. Blev ingen hovkniv köpt idag dock, men ska se om jag hinner svänga in i morgon och köpa en.


Idag var det förövrigt inte kul att ta ut hästarna på egen hand i mörkret... Då det regnade i morse när jag kom ut så hade vägarna förvandlats till ishockey rinks is! SNORHALT! Roi som är van att vara barfota halkade inte så mycket, men Lucky som är lite ny på det hela gled lite för mycket och började få panik. Jag lyckades dock hålla honom lugn och samlad nog att vi kunde ta oss till hagen som ligger en bit bort från stallet och jag måste gå på en vanlig väg dit... INTE kul och blir det sådant här väglag igen så vågar jag nog inte ta ut dem själv igen.

Har ni liknande problem med detta jäkla väder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar