måndag 12 december 2011

Måste erkänna en sak...

Min häst är ingen "vanlig" travare.... :(

Han är ett isländskt varmblod....




Nej, men jag har kollat igenom en del bilder när jag tränat Dampen. (bilden ovan är från idag dock) Där jag funnit många bilder som han går in i slags pass/tölt form innan man får tillbaka han i rätt trav takt igen. Detta är dock endast oftast bara när jag saktat av från galopp, tror det har att göra med att han blir het av att galopperat något steg som han då vill få upp farten igen. Det är alltid så att han är fruktansvärt het efter galoppen så man får lägga volter och ha sig innan han lugnar sig. (därför har jag satsat lite mer just nu på traven, att den ska bli "komplett" först!)

Men visst, jag skrattar seriöst mellan åt när min fästman varit med och fotat eller en kompis, för då kan man hitta dessa lustiga ögonblick som man bara börjar undra vad hästen egentligen är för ras?
Ni får dock ursäkta att det står ett hinderstöd i vägen, annars hade de säkert varit en toppen bild för att avla islandshästar med honom? (om han inte varit kastrerad)

Nej, ironi såklart. Får se vad jag hittar på med denna vilda häst imorgon, funderar dock på att ha lite lugnare träning imorgon och inga bommar. Vill ej trötta ut honom på det, utan han ska börja se det med mer nöje förhoppningsvis istället. Kanske man skulle ta en tur ut från gården?
Det enda som är då är att vi har INGA bra ridvägar, men vi får se. Hade velat träna lite uppför och nedför, men här finns inget sådant direkt.

Kan ju hända att min fästman vill rida imorgon, men jag tar med min kamera och hoppas på bra väder vilket fall som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar