söndag 11 december 2011

Mys stund


Idag så bara var jag i stallet i cirka en och en halv timme och bara pysslade med dittan & dattan och gick ut till grabbarna i hagen en lång stund för lite pyssel och mys.Hade egntligen tänkt rida ut men det var ren blankis på vägarna så jag vågade faktiskt inte. Lite väl att utmana ödet. Och även om han skulle kunna gå på det så skulle det ju inte vara en njutbar ridtur direkt. Så ingen ide.

Borstade Lucky och myste med honom en lång stund. Men sen började tvååringen Roi plocka på min uppmärksamhet så jag borstade, myste och lekte med honom en stund. Hehe jag slängde till honom min mössa som han genast började leka med och dra runt i höet på marken. Ångrade mig lite efteråt när jag fick tillbaka mössan men det var underhållande att se! Ska se om jag kan lägga ut en lite filmsnutt på det sen kanske :) Vive la Roi som lillskiten heter är förövrigt inget varmblod utan en korsningsponny.


Detta är en viktigt del i min ''hästhållning''. Att bara kunna umgås med hästarna ibland utan att det ska betyda att man ska göra något speciellt. På sommaren älskar jag att lägga mig inne i hagen eller sitta mot ett träd någonstans och bara vara med dem. Eller att bara sitta i boxöppningen på kvällarna en stund. Dessutom är det ju världens bästa lugnande medel att sitta och betrakta en betande häst och höra på deras tuggande. Så sjukt avstressande.

Brukar ni också göra såhär? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar