fredag 16 december 2011

Sen kvälls uppdatering!

Ja, haft massor av besök här hemma så har inte hunnit uppdatera förens nu.

Idag red jag ut på Dampen, vi tog ingen jätte lång runda utan mest lulla omkring och undersökte lite nya vägar. Blev näst intill bara skritt idag, men han var lika nöjd för det!
Kom in på en mysig liten väg där de fanns många små stugor runt om, de såg smått övergivet ut men det är nog troligtvis sommarstugor. Det var ändå väldigt mysigt att rida förbi alla och se de fina små husen, var nästan lite som i en saga faktiskt.
Samtidigt som man satt på en ny inriden tre åring (kändes det som) som bara väntade på att få explodera sin väg. Just den känslan man får när man under sig har en häst som mer än gärna ökar upp farten samtidigt som den är fruktansvärt nyfiken och lättskrämd.

Nej, ridturen var riktigt trevlig. Kände att det räckte med lite arbetstrav och nästan bara skritt. Klev in i kanterna mellan åt där de blev lite ojämn terräng så han fick gå lite upp och ner för också så att de inte bara blev att vi red rakt fram och på antingen asfalt eller grus.

En bild efter ridturen innan jag ska sitta av, fina "lilla" killen. Hans man har börjat bli lång och otroligt fin nu äntligen. Så härligt för älskar hästar med lång man.

Jag har ju tänkt tidigare att jag ska börja rida i repgrimman, men så såg jag att dem faktiskt har ett kapson i stallet som jag tänkte jag skulle testa att rida med. Eftersom ingen använder de så ofta borde de inte göra något om jag lånar den mellan åt. Mest för att testa och se hur han fungerar i det, jag har ridit han i repgrimma och det har gått rätt bra, finns dock stunder han kan "glömma" att man är där. Fast pratar man med honom så blir han sig själv igen.
Vad tror ni? Hade de varit något att testa tro? Funderar på att prova det imorgon, om inte de fungerar kommer jag nog rida i repgrimman. Dock blir de ingen galopp för han blir rätt het på gröten och jag känner mig nog inte HELT säker då faktiskt.

Men, ska vart fall testa något av det. Ska nog också be min älskade att fota mig & Dampen om bara vädret kan vara på vår sida imorgon. Kanske ska ha lite western outfit också, lite western feeling?
Ja, de får ni allt se imorgon!

Tills dess, sov gott från mig & Dampen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar