söndag 18 december 2011

Min syster ridit Dampen idag!

Idag red jag inte, mådde inte så jätte bra. Det blev min fästman som red idag, där efter fick min lilla syster rida lite som hade haft önskemål om det. Hon är inte JÄTTE duktig och har knappt ridit speciellt mycket, jag försöker få henne att rida mer men hon har inte hittat tillit till Dampen helt än vilket gör henne väldigt osäker.

Men hon berätta för mig att hon hade drömt om att hon galoppera en gång på honom och att hon tyckte de var jätte kul. Men hon har aldrig riktigt vågat, däremot idag så skulle hon trava lite och jag longerade då samtidigt, mest för att hon har inte riktigt lärt sig hålla koll på allt som sagt.
Dampen började trava, men han travade inte "riktigt" så jag började smått driva lite eftersom då brukar han efter en stund förstå att han ska trava ordentligt. Men Jessica har ju inte helt fullt balans vilket han kände och då bestämde han att galopp blev de bästa. Så han satt igång i galopp och hela min lilla syster lyste upp av glädje, hon såg så lyckad ut. Jag själv blev verkligen stolt över henne, hon galopperade nästan två varv och hon ville bara fortsätta. Dock hade ju Dampen redan gått, så de fick ju räcka för honom!

Men min fästman fick faktiskt filmat de, som ni kommer se på filmen så är hon rätt nybörjade och hon blir så till sig att hon inte vet vad hon ska göra. Det var riktigt kul ändå, för första gången gjorde hon de och hon tyckte de var riktigt kul. Nu prata hon om hur vi skulle börja träna en gång i veckan och hon skulle lära sig mer. Underbart!

Förutom de så ska hovslagaren komma någon dag i veckan, skäms lite för Dampen har tyvärr fått gå med sina skor i nästan två veckor extra. Mycket för att vi hade lite pengar problem just då, men fick ju fixat det. Så nu måste hovslagaren komma och byta skor!

Tycker hon blivit duktig trots allt! ;)
Tack och hej idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar