fredag 9 december 2011

Nagelvård!



Ikväll så har jag haft lite ''nagelvård'' med Lucky :) Raspade hovarna lite. Bakhovarna gick det jätte lätt med men framhovarna var stenhårda hehe. Och min rasp är nog världens sämsta. Trakterna fick jag inte ner heller. Och hovkniven har jag gömt undan någonstans så kan inte fixa traktstöden heller... Får se om jag hittar den i morgon så får jag köra ett race till. För traktstöden är väldigt fula nu.

Jag tänkte lägga upp ett inlägg snart om hur jag tycker att en hov ska se ut. Alltså den hov ''religion'' som jag följer! Så att ni vet lite hur jag tänker och vad det är jag gör. :)

Jag kan ju också tillägga att jag har gått en hovvårdskurs och lärt mig att verka barfota hästar. En hovvårdare är alltså inget som en hovslagare. Men det kan jag skriva om i inlägget om barfota hovar! Får se om jag hinner i morgon :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar