måndag 12 december 2011


Skulle ha varit ute och kört imorgon men har ingen bil plus att jag är dyng förskyld så jag orkar inte göra så mycket just nu.
Så körningen får vänta tills på torsdag eller fredag när jag får bil igen och jag är bättre.
Hatar detta med att vara sjuk var inte alls längesen...

Men kan svara Ronja på sitt barfota inlägg.

Jag själv tycker att det är lättare med skor då våra alltid går på is underlag och körs i ett skapligt tempo på is och snö. Därför har vi skor + broddar. Det hade inte funkat annars med barfota.

Själv tycker jag på något vis det är säkrare med skor runt om och broddar har nog aldrig haft en häst som har gått barfota någon gång. Så jag är inte helt inne i detta med barfota.
Sen har dom nog (är inte helt hundra) men skulle nog tro att det är öppentå på båda om jag nu inte minns helt fel faktiskt.

Även frågan om foder:

Våra hästar får detta:
Kväll:
1 mått havre
halv betfor
halvt grov
5 kg hösilage

Lunch:
halvt mått basic och grov
Hösilaget får dom när dom kommer ut i hagen 3 kg

Morgon:
Halvt mått havre











1 kg hösilage eftersom dom får detta vid 7 och blir utsläppta vid 8 halv 9.

Salt får dom på sommaren då dom tävlar mycket och behöver lite extra.

Detta funkar jättebra på våra då dom tränar mycket och tävlar rätt mycket.
Har aldrig varit sjuka förutom Lucia som blev förskyld men inget mer.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar