onsdag 28 december 2011

Mellandags virus.


Hej & hallå på er! 

Yes jag & Lucky lever fortfarande, men det har varit riktigt mycket nu runt Jul och jag har varit hos familjen i några dagar. Och det tror jag dom flesta av er också har varit!

Men nu är jag hemma igen och har dragit på mig ännu ett virus. Har varit förskyld med jämna mellanrum i flera månader nu. Och denna gången har jag förbannat ont i kroppen & halsen samt lite feber. Så jag fick vara hemma från jobbet idag och förmodligen i morgon. Jag börjar bli mer förvånad dom dagar jag är frisk haha. Lite trist för jag måste verkligen fixa Luckys hovisar snart. Men kroppen orkar helt enkelt inte ännu.

Kan berätta också att Lucky var måttligt sur på mig igår när jag kom och tog in honom på kvällen efter att ha varit borta i tre dagar. Hihi men det tillåter jag honom att vara. Och idag hade det blåst över och han var samma glada nöjda häst igen.

Och snacka om studsboll till häst när jag tog in honom idag. Då det har stormblåsigt idag och började regna framåt kvällen. Så han bockade av ren glädje bredvid mig för att han skulle få komma in i torra boxen och få rulla sig! Snutten. Han avskyr verkligen vatten. Roi bryr sig inte så mycket men Lucky blir riktigt missnöjd.

Får hoppas på lösdrift i framtiden så han kan gå in och ställa sig när det regnar. Vissa hästar skiter i det totalt men han skulle nog absolut stå inne så fort det duggade minsta lilla hihi.

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar